Zákazka zahŕňa rekonštrukciu ozubnicovej trate v úseku Štrba – Štrbské
Pleso vrátane železničnej stanice (ŽST) ozubnicovej železnice (OŽ)
Štrba, Štrbské Pleso a zastávky Tatranský Lieskovec. Hlavným cieľom je
rekonštrukcia železničného zvršku ozubnicovej elektrifikovanej trate.
Komplexnou rekonštrukciou by v tomto úseku mala prejsť traťová koľaj.
Celkovo je v rámci stavby navrhovaných päť nových výhybiek s ozubnicovým
systémom a jedna bez ozubnice.
V potrebnom rozsahu by sa mal zrekonštruovať železničný zvršok,
železničný spodok, zároveň by sa mala odvodniť železničná trať.
Rekonštrukciou majú prejsť aj nástupištia v staniciach Štrba OŽ, Štrbské
Pleso OŽ a v zastávke Tatranský Lieskovec. Obnovené by malo byť aj
osvetlenie nástupíšť, podlaha v hale stanice Štrba, priechody pre
chodcov či oporné múry.
Práce pre ŽSR zabezpečí Združenie ozubnica Štrba – Štrbské Pleso, ktoré
je tvorené firmami Strabag a Swietelsky-Slovakia. Dátum uzavretia zmluvy
je podľa oznámenia vo vestníku 28. februára 2020. Kritériom na
vyhodnotenie ponúk bola cena, zákazka nebude spolufinancovaná
z eurofondov. Pôvodne ŽSR predpokladali, že zákazka bude stáť 18,20
milióna eur bez DPH.